Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Huomaathan myös ryhmäliikunta-aikataulumme värikoodit. Jos olet liikuntaa aloitteleva tai jo iäkkäämpi, suosittelemme aloittamaan sinisistä tunneista. Kysy tuntien valinnassa rohkeasti apua ohjaajiltamme ja tule kokeilemaan!

 

ALL ABOUT ABS

Tehotreeni keskivartalon lihaksille. Tällä lyhyellä tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia keskivartalon lihasten harjoituksia reippaaseen tahtiin. Rauhallista core-tuntia huomattavasti reippaampi ja haastavampi treeni.

ARMY

Rankka perusjumppa, ei askelsarjoja. Tunti on tarkoitettu pohjakunnon omaaville, liikkumaan tottuneille miehille ja naisille. Tehdään askelluksia, hyppyjä ja lihaskuntoliikkeitä tähdäten parempaan lihaskestävyyteen, hapenottokykyyn, tasapainoon ja nopeusvoimaan.

BODYATTACK®

Bodyattack on korkeasykkeinen harjoitus, joka kehitttää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Sykettä pidetään korkealla erilaisin juoksu- ja hyppyharjoituksin ja mukaan mahtuu myös tehokkaat lihaskunto-osuudet.

BODYBALANCE®

Tunti on kiehtova yhdistelmä liikkeitä, jotka pohjautuvat jooga, pilates ja tai chi –periaatteisiin. Rentouttavan musiikin tahtiin tehtävät liikkeet kehittävät voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä luovat sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Tunti sopii kaikille.

BODYCOMBAT®

Tunti täynnä voimaa ja energiaa! Tunnilla haastat kuvitellut vastustajasi eri kamppailulajien (kuten karaten, taekwondon, capoieran, kung fun ja kickboxingin) tekniikoita hyödyntäen. Eläydy toimintaelokuvien sankariksi!

BODYPUMP®

BodyPump on musiikin rytmittävä haastava lihaskuntotunti! Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä nopeasti koko kehon lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään tankoa ja levypainoja.

BODYVIVE3.1®

Monipuolinen koko kehon kuntotreeni, jonka päätarkoituksena on kohottaa kuntoa ja yleisvoimaa. Voit itse valita tunnin tehotason. Tunti sopii hyvin niin aloittelijoille kuin aktiivisille liikkujille.

CIRCUIT

Kiertoharjoitus koko keholle. Lihaskunto ja aerobinen treeni samassa paketissa. Painoja säätämällä ja aerobisten osuuksien intensiteettiä säätämällä jokainen voi räätälöidä tunnin päivän vireen mukaiseksi. Sopii miehille ja naisille aloittelijoista aktiiviliikkujiin.

CORE

Rauhallinen tunti, jolla keskitytään etenkin keskivartalon syvien lihasten vahvistamiseen. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä, jotka parantavat ryhtiä ja tasapainoa sekä opettavat oikeanlaiseen liikkeenhallintaan ja asentoon. Tunti sopii kaikille, jokainen tekee liikkeet omalla tasollaan. Tunnilla käytetään myös vaihtelevasti välineitä. Tunti ei sisällä hyppyjä ja sopii kaikille.

CROSSCORE

Katosta roikkuvat CrossCore -remmit mahdollistavat sekä staattiset että haastavat dynaamiset harjoitukset. Harjoituksia voi jokainen suorittaa tasonsa mukaan, siksi väline sopii niin vasta-alkajalle kuin kokeneelle harjoittelijalle. Remmeillä tehdään niin perinteisiä lihaskuntoharjoitteita kuin vaativia toiminnallisia harjoituksia koko keholle.

CXWORX®

Etsitkö itsellesi lyhyttä ja tehokasta treeniä, jossa voit haastaa lihaskestävyytesi ja muokata keskivartaloasi? Cxworx on 30 minuutin tehotreeni, jossa vahvistetaan keskivartalon lihaksia (vatsa, selkä, pakara) käyttäen kuminauhaa apuvälineenä. Tunti sopii kaikille.

FASCIAL®

Fascial® on suomalainen konsepti, jonka tarkoituksena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Harjoittelu perustuu kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voimantuoton, tasapainon, koordinaation sekä liikkuvuuden parantamiseen.

Fascial-tunnit ovat kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena on myös rauhoittuminen ja rentoutuminen.

FITBALL

Fitball -tunnilla tehdää lihaskuntoliikkeitä käyttäen apuvälineinä isoja kuntopalloja. Tunti haastaa mukavasti keskivartaloa! Tunti sopii kaikille.

FOAMROLLER

Rauhallinen, kehoa huoltava tunti. Tunnin tarkoitus on liikuttaa ja venyttää fasciaa eli sidekudoskalvoja rullan avulla. Lisää liikkuvuutta ja parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä nopeuttaa palautumista. Sopii kaikille, mutta vaatii kehon kannattelun jaksamista. Tunti päättyy muutaman minuutin rentoutumiseen. Tämä tunti ei sovi ennen muuta treeniä.

HIIT

Kirjainyhdistelmä HIIT tulee sanoista high intensity interval training. Suomeksi se tarkoittaa kovatehoista intervallitreeniä. Alkulämmittelyn jälkeen puristetaan maitohapot lihaksiin ja syke taivaisiin. Tunnilla liikkeet tehdään yhdessä ja erikseen. Tuntia suositellaan jo aikaisemmin liikuntaa harrastaneille.

KAHVAKUULA

Kahvakuulalla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin. Soveltuu niin aloittelijoille kuin jo enemmän kuulailleille.

KEHONHUOLTO

Rauhallinen tunti, jolla tehdään erilaisia selkää huoltavia, kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Tunti sisältää aina myös venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

KEHONPAINOHARJOITTELU

Tehokasta lihaskuntotreeniä oman kehon vastuksella!

KEVYT LIHASKUNTO

Erityisesti senioreille sopiva tunti, jossa tempo on muita tunteja rauhallisempi ja liikevalinnat on tehty ikäryhmän huomioiden. Tunnilla käydään myös tekniikkaa tarkasti läpi. Tunti sopii niin aloitteleville kuin kokeneemmillekin senioreille, tunnin rasitusta voi säädellä itse. Tunnille ovat tervetulleita myös kaikenikäiset liikkujat. Sisältö vaihtelee, luvassa mm. kiertoharjoittelua ja lihaskuntoa tankoja ja levypainoja käyttäen.

KIINTEYTYS

Kiinteytystunnilla tehdään lyhyen lämmittelyn jälkeen tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä oman kehon painolla että välineitä käyttäen. Lopussa lyhyt palauttava venyttely.

LATINOHIPS

Tanssillinen ja hyväntuulinen tunti kaikille lattareista kiinnostuneille. Tunti koostuu lämmittelystä, 2-3 eri tanssin koreografiasta sekä vartalon käytön harjoittelusta ja loppuvenyttelyistä. Tanssimme mm. salsaa, sambaa, bachataa, cha-chata, rumbaa, jiveä, merengueta, reggaetonia ja välillä vähän kizombaa. Tule tunnille pilke silmäkulmassa! Sarjat sopivat sekä vähemmän tanssineille että kokeneemmille.

LOCOBODY

Tehokas ja haastava lihaskuntotunti. Tunnilla käydään läpi koko keho, apuna käyttäen tankoa ja levypainoja.

NISKA-SELKÄ-HARTIA

Tunnilla niin vahvistetaan kuin venytetään niska-hartia-seudun ongelma-aluiden lihaksistoa. Poistaa jännitystiloja sekä rentouttaa!

PERFECT BODY

Lihaskuntopattereiden välissä nostetaan sykettä askeltamalla laudalle. Ei koreografiaa. Liikkeissä käytetään lisävastuksena esim. levytankoa. Yksinkertaisesti tehokas paketti!

PILATES alkeet ja jatko

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Oikean suoritustekniikan ja hengitystekniikan avulla tehdyt liikkeet harjoittavat ennen kaikkea syviä vatsa- ja selkälihaksia, kehittävät koordinaatiota sekä tasapainoa.

Pilates alkeet -tunnilla tehdään klassisen pilateksen harjoituksia rauhalliseen tahtiin, keskitytään löytämään ja hallitsemaan keskivartalon syvät lihakset ja oikeat asennot. Pilates alkeet -tunti sopii aloittelijoille ja pitempäänkin pilatesta harrastaneille.

Pilates jatko -tunnilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjaa ja tahti on reippaampi kuin alkeet -tunnilla. Tunti sopii jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille, keskivartalon tuki pitää jo hallita. Tämä tunti haastaa keskivartalon lihakset, mutta myös venyttää ja huoltaa kehoa!

PILOXING

Tehokas lihaskuntoa, kestävyyttä ja kehonhallintaa kehittävä intervallitunti, jossa vuorotellaan nyrkkeily-, pilates- ja tanssiosuuksia. Tunnilla treenataan paljain jaloin. Tunti sopii kaikille.

RVP (REISI-VATSA-PAKARA)

Lihaskuntopainotteinen täsmätunti, jossa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tiivistahtinen ja tehokas treeni. Sopii vasta-alkajille ja himotreenaajille.

SHAPE

Toiminnallinen lihaskuntotunti, joka sopii kaikille. Harjoitetaan lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Liikkeitä tehdään sekä kehon omalla painolla että välineitä hyväksi käyttäen. Tavoitteena toimintakykyinen keho.

SISÄPYÖRÄILY: KEVYT

Tunnilla ajetaan peruskestävyysalueella (sykealue noin 60-75% maksimisykkeestä) ja tunti on mukava ja leppoisa. Tunti sopii hyvin aloitteliville pyöräilijöille, koska tunnilla käydään tekniikoita tarkemmin läpi sekä vanhoille konkareille peruskestävyysharjoitteluna tai palauttavana harjoitteluna.

SISÄPYÖRÄILY: KESKIRASKAS

Tunnilla poljetaan vauhtikestävyysalueella (sykealue noin 70-85 % maksimisykkeestä) intervallityyppisesti välillä raskaammin ja välillä palautellen. Sopii jo pyöräilytunneilla käyneille.

SPIN & BODY

Aerobinen treeni ja lihaskunto samassa paketissa! Tunti koostuu reippaasta sisäpyöräilystä (n. 25min.), jonka jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ylävartalolle.

SPORTTITREENI

Patteriharjoitus, jossa jokainen liikepatteri sisältää jalka- keskivartalo- ja ylävartaloliikkeen. Harjoituksen tehoa on helppo säätää vastusten valinnalla. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii erityisen hyvin myös miehille. Monipuolinen kattaus kesäiltaan.

STEP

Tehokas ja sykettä nostava tunti step-laudalle askeltaen. Harjoituksen tehoa voit itse säätää mm. muuttamalla steplaudan korkeutta.

SUPERSQUATS

Nyt kyykätään! Tehokas, reipastempoinen puolituntinen keskittyen reisi- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kyykyt ja askelkyykyt hallitsevalle, reippaasta menosta pitävälle. Tunti sisältää myös hyppyjä.

SYVÄVENYTTELY

Kevyen, kehoa avaavan alkulämmittelyn jälkeen keskitytään pitkäkestoisiin, 1-3 minuuttia kestäviin venytyksiin, joilla parannetaan liikkuvuutta. Syvävenyttelystä hyödyt eniten erillisenä harjoituskertanaan, eikä se sovi ennen muuta treeniä. Päätämme tunnin muutaman minuutin rentoutukseen. Tunti sopii kaikille.

YLÄVARTALOTREENI

Ylävartalon lihaksiin keskittyvä 30 minuutin treeni. Harjoittelussa käytetään välineitä ja niiden vastuksia säätämällä jokainen voi tehdä juuri oman vireen mukaisen harjoituksen. Puolituntinen sopii hyvin RVP-tunnin jatkoksi tai ennen fillarin selkään nousemista.

YOGAFLOW

Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. YogaFlow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii niin aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

ZUMBA®

Zumba on kolumbialaisen Pérezin kehittämä kuntotanssimuoto, josta on tullut valtava hitti maailmalla. Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua; tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin.