Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Huomaathan myös ryhmäliikunta-aikataulumme värikoodit. Jos olet liikuntaa vielä aloitteleva tai jo iäkkäämpi, suosittelemme aloittamaan sinisistä tunneista.

Kysy tuntien valinnassa rohkeasti apua ohjaajiltamme ja tule kokeilemaan!

ALL ABOUT ABS

Tehotreeni keskivartalon lihaksille. Tällä lyhyellä tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia keskivartalon lihasten harjoituksia reippaaseen tahtiin ja erityisesti vatsalihaksiin keskittyen.

 

Army

Sporttinen ja rankka perusjumppa, joka ei sisällä askelsarjoja. Tunti on tarkoitettu liikkumaan tottuneille miehille ja naisille. Tehdään askelluksia, hyppyjä ja lihaskuntoliikkeitä tähdäten parempaan lihaskestävyyteen, hapenottokykyyn, tasapainoon ja nopeusvoimaan.

Bodyattack®

Bodyattack on korkeasykkeinen harjoitus, joka kehitttää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Sykettä pidetään korkealla erilaisin juoksu- ja hyppyharjoituksin ja mukaan mahtuu myös tehokkaat lihaskunto-osuudet.

Bodybalance®

Tunti on kiehtova yhdistelmä liikkeitä, jotka pohjautuvat jooga, pilates ja tai chi –periaatteisiin. Rentouttavan musiikin tahtiin tehtävät liikkeet kehittävät voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä luovat sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Tunti sopii kaikille.

Bodycombat®

Tunti täynnä voimaa ja energiaa! Tunnilla haastat kuvitellut vastustajasi eri kamppailulajien (kuten karaten, taekwondon, capoieran, kung fun ja kickboxingin) tekniikoita hyödyntäen. Eläydy toimintaelokuvien sankariksi!

Bodypump®

BodyPump on musiikin rytmittävä haastava lihaskuntotunti! Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä nopeasti koko kehon lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään tankoa ja levypainoja.

Circuit

Kiertoharjoitus koko keholle. Lihaskunto ja aerobinen treeni samassa paketissa. Painoja säätämällä ja aerobisten osuuksien intensiteettiä säätämällä jokainen voi räätälöidä tunnin päivän vireen mukaiseksi. Sopii miehille ja naisille aloittelijoista aktiiviliikkujiin.

Crosscore

Katosta roikkuvat CrossCore -remmit mahdollistavat sekä staattiset että haastavat dynaamiset harjoitukset. Harjoituksia voi jokainen suorittaa tasonsa mukaan, siksi väline sopii niin vasta-alkajalle kuin kokeneelle harjoittelijalle. Remmeillä tehdään niin perinteisiä lihaskuntoharjoitteita kuin vaativia toiminnallisia harjoituksia koko keholle.

Coretraining

Tehokas keskivartalotreeni. Kehoa avaavien lämmittelyliikkeiden jälkeen keskitytään vahvistamaan keskivartaloa monipuolisesti.

CXWORX®

Etsitkö itsellesi lyhyttä ja tehokasta treeniä, jossa voit haastaa lihaskestävyytesi ja muokata keskivartaloasi? Cxworx on 30 minuutin tehotreeni, jossa vahvistetaan keskivartalon lihaksia (vatsa, selkä, pakara) käyttäen kuminauhaa apuvälineenä. Tunti sopii kaikille.

Evergreen

Evergreen eli ikivihreät-tunnilla jumppaat kuten 80-luvulla. Tunti sisältää 20-30min aerobista sarjaa v-askeleineen ja greippeineen, jonka jälkeen 20min lihaskunto-osuus. Musiikkigenret 70-90 luvulta. Helppoa ja hauskaa jumppaa, joka sopii kaikille.

Fascial ®

Fascial® on suomalainen konsepti, jonka tarkoituksena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Harjoittelu perustuu kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voimantuoton, tasapainon, koordinaation sekä liikkuvuuden parantamiseen. Fascial-tunnit ovat kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena on myös rauhoittuminen ja rentoutuminen. Tunti soveltuu kaikille.

Fitball

Fitball -tunnilla tehdää lihaskuntoliikkeitä käyttäen apuvälineinä isoja kuntopalloja. Tunti haastaa mukavasti keskivartaloa! Tunti sopii kaikille.

Flowjooga

Flowjooga on dynaamista voimajoogaa, joka kehittää monipuolisesti lihasvoimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa – mielen tyyneyttä ja iloa unohtamatta! Tunti alkaa keskittymisellä ja lempeillä kehoa lämmittävillä liikkeillä, joiden jälkeen tehdään asanasarjoja (asana = asento) vaihtelevien teemojen mukaan. Tunnin loppua kohden vauhti hidastuu ja harjoitus päättyy aina loppurentoutukseen. Tunti sopii aloittelijoista jo kokeneisiin joogaajiin.

Flow tonic

Kehoa virkistävä ja vahvistava, isoilla liikelaajuuksilla tehtävä harjoitus. Liikkeen virtaavuutta tehostetaan pieniä tyynyjä tai palloa apuna käyttäen. Lopuksi 15 min venyttelyt.

Foamroller

Rauhallinen, kehoa huoltava tunti. Tunnin tarkoituksena on liikuttaa ja venyttää fasciaa eli sidekudoskalvoja rullan avulla. Rullaus lisää liikkuvuutta, parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä nopeuttaa palautumista. Sopii kaikille, mutta vaatii kehon kannattelun jaksamista. Tunti päättyy muutaman minuutin rentoutumiseen. Huomioithan että tunti ei sovi ennen muuta treeniä.

Kahvakuula

Kahvakuulalla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin.

Kahvakuula (kevyt)

Tällä tunnilla harjoitellaan kahvakuulan perusliikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnin tempo on rauhallinen ja liikekokonaisuudet on suunniteltu sopimaan mahdollisimman monen tasoiselle liikkujalle. Tästä tunnista on hyvä aloittaa kahvakuulan kanssa harjoittelu.

Kankihuolto

Tuntuuko joskus siltä, että vartalosi on kuin rautakanki? Ettei millään veny? Katsotko kateellisena joogaajien muovailuvahavartaloita? Tässä on tunti sinulle, joka kaipaat lisää liikkuvuutta kroppaasi. Kankihuoltotunti soveltuu kaikille – niin himotreenajille kuin sohvaperunoillekin. Tunnilla keskitytään alkulämmittelyn jälkeen perusvenyttelyyn, mikä parantaa liikkuvuutta, auttaa palautumaan kovista treeneistä ja samalla ennaltaehkäisee riskiä saada lihasperäisiä vammoja treenin yhteydessä.

Kehonhuolto

Rauhallinen tunti, jolla tehdään erilaisia selkää huoltavia, kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Tunti sisältää aina myös venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

Kehonpainoharjoittelu

Tehokasta lihaskuntotreeniä oman kehon vastuksella!

Keppijumppa

Tunnin aluksi lämmitellään kepin kanssa, tehden verryttäviä, avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Sen jälkeen keppiä hyödynnetään koko vartalon lihaskunto-osuudessa mm. liikkeiden ryhdittäjänä ja oikeiden asentojen ylläpitäjänä. Tunnin lopussa keppi avittaa venyttelyosuudessa suurentaen liikeratoja ja toimien tukivälineenä.

Kuntosali Circuit

Kuntosali Circuit on kuntosalilaitteilla tehtävä ohjattu kiertoharjoittelu. Liike/laite suoritetaan määrätyssä ajassa. Tämä on matalan kynnyksen tunti, jonka haasteellisuuden voit itse määrittää. Soveltuu siis ihan kaikille. Jokainen voi keskittyä yksilölliseen harjoitteluun laitteilla oman tason mukaisesti. Tässä on tilaisuus hyödyntää henkilökohtainen, ammattilaisen antama opastus laitteiden käytössä!

Kuntotanssi

Kuntotanssi on hyvänmielen jumppatunti, jossa tehdään eri tyylisiä helppoja tansseja kotimaisiin ja ulkomaisiin biiseihin. Tanssien väleissä tehdään myös lihaskuntosarjoja. Sopii kaikille tanssiliikunnan ystäville. Myös aloittelijoille.

Latinohips

Tanssillinen ja hyväntuulinen tunti kaikille lattareista kiinnostuneille. Tunti koostuu lämmittelystä, 2-3 eri tanssin koreografiasta sekä vartalon käytön harjoittelusta ja loppuvenyttelyistä. Tanssimme mm. salsaa, sambaa, bachataa, cha-chata, rumbaa, jiveä, merengueta, reggaetonia ja välillä vähän kizombaa. Tule tunnille pilke silmäkulmassa! Sarjat sopivat sekä vähemmän tanssineille että kokeneemmille.

LAVIS®

LAVIS®-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille.

Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten rock, jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä.

Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

M.A.X.®

M.A.X.® on 30 minuuttinen, sporttinen ja tehokas, step-lautaa hyödyntävä vauhtikestävyysharjoitus. Tunti kehittää voimaa, kestävyyttä, koordinaatiota ja koostuu core-, voima- ja cardio-osuuksista.

Tuntia ei suositella liikuntaa aloitteleville sen intensiivisen luonteen takia. Huippukuntoinen ei kuitenkaan tarvitse olla, tule rohkeasti kokeilemaan. Tunnille tarvitset mukaan oman pyyhkeen laudan suojaksi, sillä patjoja ei tunnilla käytetä. Parhaat jalkineet ovat juoksukengät. Train hard but smart!

Niska-selkä-hartia

Tunnilla niin vahvistetaan kuin venytetään niska-hartia-seudun ongelma-aluiden lihaksistoa. Poistaa jännitystiloja sekä rentouttaa!

Pakara '30

Lihaskestävyyttä vartalon isoimmille lihaksille. Tunti koostuu liikkuvasta lattiaosuudesta (ei askelsarjoja) sekä lihaskuntoliikkeistä, joissa käytetään eri välineitä. Halutessasi voit jättää lattiaosuudessa hypyt pois ja tehdä lihaskuntoliikkeet ilman välineitä, jolloin saat itsellesi kevyemmän harjoituksen. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

PHA (Peripheral Heart Action)

Lihaskuntoharjoitus, joka toteutetaan siten, että verenkiertoelimistö joutuu pumppaamaan verta vuorotellen ylös-alas. Kaksi peräkkäistä liikettä tehdään eri lihasryhmille, esim. hauiskäännön jälkeen kyykky. Liikkeet tehdään pattereina. Tunti sisältää toisinaan hyppyjä, ei askelsarjoja. Vastusten kokoa säätämällä pystyt rakentamaan tästä juuri sinulle sopivan treenin. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

Pilates

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Oikean suoritustekniikan ja hengitystekniikan avulla tehdyt liikkeet harjoittavat ennen kaikkea syviä vatsa- ja selkälihaksia, kehittävät koordinaatiota sekä tasapainoa. Pilatesohjaajamme opettavat klassista pilatesta. Tunnit eivät sovi raskaana oleville.

Pilates classic I ja Pilates + rentoutus -tunneilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjan liikkeitä sekä niihin valmistavia liikkeitä rauhalliseen tahtiin, keskitytään löytämään ja hallitsemaan keskivartalon syvät lihakset ja oikeat asennot. Tämä tunti sopii niin aloittelijoille kuin jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille.

Pilates + rentoutus -tunnin rentoutusosiossa tunnin lopussa pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa.

Pilates classic II -tunnilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjaa ja tahti on reippaampi kuin classic I -tunnilla. Tunti sopii jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille, ei aloittelijoille; keskivartalon tuki pitää jo hallita. Tämä tunti haastaa keskivartalon lihakset, mutta myös venyttää ja huoltaa kehoa!

Pump It

Levypainoja, vapaita painoja ja step-lautaa hyödyntävä lihaskuntotunti. Ei askelsarjoja, liikkeet tehdään omalla paikalla. Sopii kaikille sillä itselleen sopivat painot valitsemalla, saa tunnista tehtyä kevyemmän tai rankemman.

Rentoutus

Pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa. Puolituntisen aikana rentoudut rauhallisilla kehon liikkeillä ja asennoilla sekä rauhoitat harjoituksilla hengitystäsi ja sydämen sykettä. Sopii kaikille.

RVP (Reisi-vatsa-pakara)

Lihaskuntopainotteinen täsmätunti, jossa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tiivistahtinen ja tehokas treeni. Sopii vasta-alkajille ja himotreenaajille.

RVP (kevyt)

Tällä tunnilla tehdään ensin lyhyt lämmittely, jossa reidet ja pakarat aktivoidaan, sen jälkeen keskitytään vatsan ja pakaroiden lihaksiin lattiatasolla alkuasentoja vaihdellen ja niveliä säästäen. Tunti sopii kaikille.

Sisäpyöräily TEHO

Hikitakuu! Reipastahtinen ja ajoittain kovatempoinen tunti, jolla syke saa nousta lähelle maksimisykettä, liikkuen pääosin kuitenkin aerobisella tasolla 70-85% maksimisykkeestä. Alussa käynnistellään “konetta”. Kovimmat osuudet löytyvät ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Lopun kukin ajaa omien tuntemustensa ja fiiliksen mukaan.

Spinning

Spinning soveltuu myös aloittelijoille. Tunti on monipuolinen ja siinä työskennellään niin satulassa kuin ylhäälläkin. Tunnilla ei kuitenkaan mennä missään vaiheessa maksimialueella. Tunti on haasteellinen mutta jokainen voi määrittää haasteellisuuden oman vastuksen säädöllä.

STEP

Tehokas ja sykettä nostava tunti step-laudalle askeltaen. Harjoituksen tehoa voit itse säätää mm. muuttamalla steplaudan korkeutta.

Supersquats

Nyt kyykätään! Tehokas, reipastempoinen puolituntinen keskittyen reisi- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kyykyt ja askelkyykyt hallitsevalle, reippaasta menosta pitävälle. Tunti sisältää myös hyppyjä.

Syvävenyttely

Kevyen, kehoa avaavan alkulämmittelyn jälkeen keskitytään pitkäkestoisiin, 1-3 minuuttia kestäviin venytyksiin, joilla parannetaan liikkuvuutta. Syvävenyttelystä hyödyt eniten erillisenä harjoituskertanaan eikä se sovi ennen muuta treeniä. Päätämme tunnin muutaman minuutin rentoutukseen. Tunti sopii kaikille.

Tabata

Tabata on japanilaisen valmentajan Izumi Tabatan kehittämä intervallitreeni, jossa liikkeitä suoritetaan maksimaalisella teholla 20 sekuntia, jonka jälkeen levätään 10 sekuntia. Yhtä liikettä tehdään tällä tyylillä neljä minuuttia, eli yhteensä kahdeksan 20 sekunnin settiä. Puolen tunnin aikana teemme lämmittelyn jälkeen neljä neljän minuutin settiä. Tabatan liikkeet ovat koko kehoa kuormittavia yleisliikkeitä. Tabata-harjoittelu vaatii hyvän pohjakunnon, eikä näin ollen sovi aloittelijoille tai heti liikuntatauon jälkeen.

LES MILLS TONE™

LES MILLS TONE™ on kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä. TONE on todellinen koko kropan treeni! Askelkyykyt, kyykyt, toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehoasi ja polttavat kaloreita. Liikkeistä on paljon vaihtoehtoja, joten voit valita oman tasosi mukaisia harjoitteita, mikä tekeekin tunnista jokaiselle sopivan aina vasta-alkajasta konkariin.

Tunnin kesto on 45 minuuttia ja sen aikana pääset kehittämään koko kroppaasi, polttamaan kaloreita ja parantamaan kuntoasi.

Totalbody

Todellinen tehotreeni jossa käydään kaikki isot lihasryhmät läpi eri välineitä apuna käyttäen. Liikkeet tehdään 3×3 pattereissa. Ei askelsarjoja. Helppoa ja tehokasta.

Vatsa '30

Litteä vatsa, erottuva pyykkilauta ja kapea vyötärö…vatsalihasten harjoittelu kannattaa näiden syiden lisäksi myös selän hyvinvoinnin vuoksi, sillä vahvat vatsalihakset vaikuttavat keskivartalon ryhtiin ja tasapainoon. Tunti on vatsalihastreeni suorille, vinoille ja poikittaisille lihaksille. Lisätehoja antamassa käytetään vaihtelevasti välineitä. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

Zumba®

Zumba on kolumbialaisen Pérezin kehittämä kuntotanssimuoto, josta on tullut valtava hitti maailmalla. Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua; tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin.

Zumba Toning®

Zumbatunti, jossa liikkeitä tehostetaan kevyillä marakasseilla. Näin saadaan lisää liikettä hartioiden ja yläselän lihaksille. Tempo on hieman rauhallisempi kuin tavallisessa zumbassa. Tunnilla tehdään aina myös muutama kehoa muokkaava harjoitus.

Xtreme

Toiminnallinen tunti, jossa voit haastaa itsesi. Tiheätahtinen harjoitus suoritetaan kiertoharjoittelun tyyppisesti. Treenataan sekä oman kehon painolla että lisävastuksia käyttäen. Sisältää hyppyjä ja sopii erinomaisesti liikkumaan tottuneille, hikeä pelkäämättömille miehille ja naisille. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.