Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Huomaathan myös ryhmäliikunta-aikataulumme värikoodit. Jos olet liikuntaa aloitteleva tai jo iäkkäämpi, suosittelemme aloittamaan sinisistä tunneista. Kysy tuntien valinnassa rohkeasti apua ohjaajiltamme ja tule kokeilemaan!

 

ALL ABOUT ABS

Tehotreeni keskivartalon lihaksille. Tällä lyhyellä tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia keskivartalon lihasten harjoituksia reippaaseen tahtiin. Rauhallista core-tuntia huomattavasti reippaampi ja haastavampi treeni.

BODYATTACK®

Bodyattack on korkeasykkeinen harjoitus, joka kehitttää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Sykettä pidetään korkealla erilaisin juoksu- ja hyppyharjoituksin ja mukaan mahtuu myös tehokkaat lihaskunto-osuudet.

BODYBALANCE®

Tunti on kiehtova yhdistelmä liikkeitä, jotka pohjautuvat jooga, pilates ja tai chi –periaatteisiin. Rentouttavan musiikin tahtiin tehtävät liikkeet kehittävät voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä luovat sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Tunti sopii kaikille.

BODYCOMBAT®

Tunti täynnä voimaa ja energiaa! Tunnilla haastat kuvitellut vastustajasi eri kamppailulajien (kuten karaten, taekwondon, capoieran, kung fun ja kickboxingin) tekniikoita hyödyntäen. Eläydy toimintaelokuvien sankariksi!

BODYPUMP®

BodyPump on musiikin rytmittävä haastava lihaskuntotunti! Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä nopeasti koko kehon lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään tankoa ja levypainoja.

BODYVIVE3.1®

Monipuolinen koko kehon kuntotreeni, jonka päätarkoituksena on kohottaa kuntoa ja yleisvoimaa. Voit itse valita tunnin tehotason. Tunti sopii hyvin niin aloittelijoille kuin aktiivisille liikkujille.

CIRCUIT

Kiertoharjoitus koko keholle. Lihaskunto ja aerobinen treeni samassa paketissa. Painoja säätämällä ja aerobisten osuuksien intensiteettiä säätämällä jokainen voi räätälöidä tunnin päivän vireen mukaiseksi. Sopii miehille ja naisille aloittelijoista aktiiviliikkujiin.

CROSSCORE

Katosta roikkuvat CrossCore -remmit mahdollistavat sekä staattiset että haastavat dynaamiset harjoitukset. Harjoituksia voi jokainen suorittaa tasonsa mukaan, siksi väline sopii niin vasta-alkajalle kuin kokeneelle harjoittelijalle. Remmeillä tehdään niin perinteisiä lihaskuntoharjoitteita kuin vaativia toiminnallisia harjoituksia koko keholle.

CXWORX®

Etsitkö itsellesi lyhyttä ja tehokasta treeniä, jossa voit haastaa lihaskestävyytesi ja muokata keskivartaloasi? Cxworx on 30 minuutin tehotreeni, jossa vahvistetaan keskivartalon lihaksia (vatsa, selkä, pakara) käyttäen kuminauhaa apuvälineenä. Tunti sopii kaikille.

KAHVAKUULA

Kahvakuulalla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin.

KAHVAKUULA KEVYT

Tällä tunnilla harjoitellaan kahvakuulan perusliikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnin tempo on rauhallinen ja liikekokonaisuudet on suunniteltu sopimaan mahdollisimman monen tasoiselle liikkujalle. Tästä tunnista on hyvä aloittaa kahvakuulan kanssa harjoittelu.

KEHONHUOLTO

Rauhallinen tunti, jolla tehdään erilaisia selkää huoltavia, kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Tunti sisältää aina myös venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

KEHONPAINOHARJOITTELU

Tehokasta lihaskuntotreeniä oman kehon vastuksella!

KEPPIJUMPPA

Tunnin aluksi lämmitellään kepin kanssa, tehden verryttäviä, avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Sen jälkeen keppiä hyödynnetään koko vartalon lihaskunto-osuudessa mm. liikkeiden ryhdittäjänä ja oikeiden asentojen ylläpitäjänä. Tunnin lopussa keppi avittaa venyttelyosuudessa suurentaen liikeratoja ja toimien tukivälineenä.

LATINOHIPS

Tanssillinen ja hyväntuulinen tunti kaikille lattareista kiinnostuneille. Tunti koostuu lämmittelystä, 2-3 eri tanssin koreografiasta sekä vartalon käytön harjoittelusta ja loppuvenyttelyistä. Tanssimme mm. salsaa, sambaa, bachataa, cha-chata, rumbaa, jiveä, merengueta, reggaetonia ja välillä vähän kizombaa. Tule tunnille pilke silmäkulmassa! Sarjat sopivat sekä vähemmän tanssineille että kokeneemmille.

LAVIS®

LAVIS®-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten rock, jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

NISKA-SELKÄ-HARTIA

Tunnilla niin vahvistetaan kuin venytetään niska-hartia-seudun ongelma-aluiden lihaksistoa. Poistaa jännitystiloja sekä rentouttaa!

PAKARA ´30

Lihaskestävyyttä vartalon isoimmille lihaksille. Tunti koostuu liikkuvasta lattiaosuudesta (ei askelsarjoja) sekä lihaskuntoliikkeistä, joissa käytetään eri välineitä. Halutessasi voit jättää lattiaosuudessa hypyt pois ja tehdä lihaskuntoliikkeet ilman välineitä, jolloin saat itsellesi kevyemmän harjoituksen. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

PHA (Peripheral heart action)

Lihaskuntoharjoitus, joka toteutetaan siten, että verenkiertoelimistö joutuu pumppaamaan verta vuorotellen ylös-alas. Kaksi peräkkäistä liikettä tehdään eri lihasryhmille, esim. hauiskäännön jälkeen kyykky. Liikkeet tehdään pattereina. Tunti sisältää toisinaan hyppyjä, ei askelsarjoja. Vastusten kokoa säätämällä pystyt rakentamaan tästä juuri sinulle sopivan treenin. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

PILATES

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Oikean suoritustekniikan ja hengitystekniikan avulla tehdyt liikkeet harjoittavat ennen kaikkea syviä vatsa- ja selkälihaksia, kehittävät koordinaatiota sekä tasapainoa. Pilatesohjaajamme opettavat klassista pilatesta. Tunnit eivät sovi raskaana oleville.
Pilates classic I ja Pilates + rentoutus -tunneilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjan liikkeitä sekä niihin valmistavia liikkeitä rauhalliseen tahtiin, keskitytään löytämään ja hallitsemaan keskivartalon syvät lihakset ja oikeat asennot. Tämä tunti sopii niin aloittelijoille kuin jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille.
Pilates + rentoutus tunnin rentoutusosiossa tunnin lopussa pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa.
Pilates classic II -tunnilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjaa ja tahti on reippaampi kuin classic I -tunnilla. Tunti sopii jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille, ei aloittelijoille; keskivartalon tuki pitää jo hallita. Tämä tunti haastaa keskivartalon lihakset, mutta myös venyttää ja huoltaa kehoa!

RENTOUTUS

Pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa. Puolituntisen aikana rentoudut rauhallisilla kehon liikkeillä ja asennoilla sekä rauhoitat harjoituksilla hengitystäsi ja sydämen sykettä. Sopii kaikille.

RVP (REISI-VATSA-PAKARA)

Lihaskuntopainotteinen täsmätunti, jossa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tiivistahtinen ja tehokas treeni. Sopii vasta-alkajille ja himotreenaajille.

RVP KEVYT

Tällä tunnilla tehdään ensin lyhyt lämmittely, jossa reidet ja pakarat aktivoidaan, sen jälkeen keskitytään vatsan ja pakaroiden lihaksiin lattiatasolla alkuasentoja vaihdellen ja niveliä säästäen. Tunti sopii kaikille.

SISÄPYÖRÄILY TEHO

Hikitakuu! Reipastahtinen ja ajoittain kovatempoinen tunti, jolla syke saa nousta lähelle maksimisykettä, liikkuen pääosin kuitenkin aerobisella tasolla 70-85% maksimisykkeestä. Alussa käynnistellään “konetta”. Kovimmat osuudet löytyvät ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Lopun kukin ajaa omien tuntemustensa ja fiiliksen mukaan.

STEP

Tehokas ja sykettä nostava tunti step-laudalle askeltaen. Harjoituksen tehoa voit itse säätää mm. muuttamalla steplaudan korkeutta.

SUPERSQUATS

Nyt kyykätään! Tehokas, reipastempoinen puolituntinen keskittyen reisi- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kyykyt ja askelkyykyt hallitsevalle, reippaasta menosta pitävälle. Tunti sisältää myös hyppyjä.

SYVÄVENYTTELY

Kevyen, kehoa avaavan alkulämmittelyn jälkeen keskitytään pitkäkestoisiin, 1-3 minuuttia kestäviin venytyksiin, joilla parannetaan liikkuvuutta. Syvävenyttelystä hyödyt eniten erillisenä harjoituskertanaan, eikä se sovi ennen muuta treeniä. Päätämme tunnin muutaman minuutin rentoutukseen. Tunti sopii kaikille.

TABATA

Tabata on japanilaisen valmentajan Izumi Tabatan kehittämä intervallitreeni, jossa liikkeitä suoritetaan maksimaalisella teholla 20 sekuntia, jonka jälkeen levätään 10 sekuntia. Yhtä liikettä tehdään tällä tyylillä neljä minuuttia, eli yhteensä kahdeksan 20 sekunnin settiä. Puolen tunnin aikana teemme lämmittelyn jälkeen neljä neljän minuutin settiä. Tabatan liikkeet ovat koko kehoa kuormittavia yleisliikkeitä. Tabata-harjoittelu vaatii hyvän pohjakunnon, eikä näin ollen sovi aloittelijoille tai heti liikuntatauon jälkeen.

ZUMBA®

Zumba on kolumbialaisen Pérezin kehittämä kuntotanssimuoto, josta on tullut valtava hitti maailmalla. Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua; tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin.

ZUMBA TONING®

Zumbatunti, jossa liikkeitä tehostetaan kevyillä marakasseilla. Näin saadaan lisää liikettä hartioiden ja yläselän lihaksille. Tempo on hieman rauhallisempi kuin tavallisessa zumbassa. Tunnilla tehdään aina myös muutama kehoa muokkaava harjoitus.

XTREME

Toiminnallinen tunti, jossa voit haastaa itsesi. Tiheätahtinen harjoitus suoritetaan kiertoharjoittelun tyyppisesti. Treenataan sekä oman kehon painolla että lisävastuksia käyttäen. Sisältää hyppyjä ja sopii erinomaisesti liikkumaan tottuneille, hikeä pelkäämättömille miehille ja naisille. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.