Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Huomaathan myös ryhmäliikunta-aikataulumme värikoodit. Jos olet liikuntaa aloitteleva tai jo iäkkäämpi, suosittelemme aloittamaan sinisistä tunneista. Kysy tuntien valinnassa rohkeasti apua ohjaajiltamme ja tule kokeilemaan!

 

AEROBIC

Tunnilla tehdään vauhdikas lämmittely ja pitkähkö aerobinen osuus askelsarjaa kehitellen. Mukana myös hyppyvaihtoehtoja. Lopuksi lyhyt lihaskunto-osuus ja lyhyt venyttely.

AFROTANSSI

Afrikkalaiseen perinteeseen pohjatuvaa rytmikästä ja hauskaa tanssia. Tervetuloa tehokkaalle ja energiselle tunnille, jossa niska- ja hartiaseudun jumit saavat kyytiä!

ALL ABOUT ABS

Tehotreeni keskivartalon lihaksille. Tällä lyhyellä tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia keskivartalon lihasten harjoituksia reippaaseen tahtiin. Rauhallista core-tuntia huomattavasti reippaampi ja haastavampi treeni.

ARMY

Rankka perusjumppa, ei askelsarjoja. Tunti on tarkoitettu pohjakunnon omaaville, liikkumaan tottuneille miehille ja naisille. Tehdään askelluksia, hyppyjä ja lihaskuntoliikkeitä tähdäten parempaan lihaskestävyyteen, hapenottokykyyn, tasapainoon ja nopeusvoimaan.

BODYATTACK®

Bodyattack on korkeasykkeinen harjoitus, joka kehitttää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Sykettä pidetään korkealla erilaisin juoksu- ja hyppyharjoituksin ja mukaan mahtuu myös tehokkaat lihaskunto-osuudet.

BODYBALANCE®

Tunti on kiehtova yhdistelmä liikkeitä, jotka pohjautuvat jooga, pilates ja tai chi –periaatteisiin. Rentouttavan musiikin tahtiin tehtävät liikkeet kehittävät voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä luovat sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Tunti sopii kaikille.

BODYCOMBAT®

Tunti täynnä voimaa ja energiaa! Tunnilla haastat kuvitellut vastustajasi eri kamppailulajien (kuten karaten, taekwondon, capoieran, kung fun ja kickboxingin) tekniikoita hyödyntäen. Eläydy toimintaelokuvien sankariksi!

BODYPUMP®

BodyPump on musiikin rytmittävä haastava lihaskuntotunti! Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä nopeasti koko kehon lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään tankoa ja levypainoja.

BODYVIVE3.1®

Monipuolinen koko kehon kuntotreeni, jonka päätarkoituksena on kohottaa kuntoa ja yleisvoimaa. Voit itse valita tunnin tehotason. Tunti sopii hyvin niin aloittelijoille kuin aktiivisille liikkujille.

CIRCUIT

Kiertoharjoitus koko keholle. Lihaskunto ja aerobinen treeni samassa paketissa. Painoja säätämällä ja aerobisten osuuksien intensiteettiä säätämällä jokainen voi räätälöidä tunnin päivän vireen mukaiseksi. Sopii miehille ja naisille aloittelijoista aktiiviliikkujiin.

CORE

Rauhallinen tunti, jolla keskitytään etenkin keskivartalon syvien lihasten vahvistamiseen. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä, jotka parantavat ryhtiä ja tasapainoa sekä opettavat oikeanlaiseen liikkeenhallintaan ja asentoon. Tunti sopii kaikille, jokainen tekee liikkeet omalla tasollaan. Tunnilla käytetään myös vaihtelevasti välineitä. Tunti ei sisällä hyppyjä ja sopii kaikille.

CROSSCORE

Katosta roikkuvat CrossCore -remmit mahdollistavat sekä staattiset että haastavat dynaamiset harjoitukset. Harjoituksia voi jokainen suorittaa tasonsa mukaan, siksi väline sopii niin vasta-alkajalle kuin kokeneelle harjoittelijalle. Remmeillä tehdään niin perinteisiä lihaskuntoharjoitteita kuin vaativia toiminnallisia harjoituksia koko keholle.

CROSSTRAINING

Tunnilla tehdään alkulämmittelyn jälkeen kokonaisvaltaisia liikkeitä haastaen niin kestävyyttä, voimaa, liikkuvuutta kuin nopeuttakin. Liikkeitä tehdään sekä omalla kehonpainolla että erilaisia välineitä käyttäen. Jokainen tekee liikkeet omaan tahtiinsa ja säätelee näin treenin tehoa, mutta kyseessä on kuitenkin raskaampi, sykettä nostava tunti.

CXWORX®

Etsitkö itsellesi lyhyttä ja tehokasta treeniä, jossa voit haastaa lihaskestävyytesi ja muokata keskivartaloasi? Cxworx on 30 minuutin tehotreeni, jossa vahvistetaan keskivartalon lihaksia (vatsa, selkä, pakara) käyttäen kuminauhaa apuvälineenä. Tunti sopii kaikille.

FASCIAL®

Fascial® on suomalainen konsepti, jonka tarkoituksena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Harjoittelu perustuu kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voimantuoton, tasapainon, koordinaation sekä liikkuvuuden parantamiseen.
Fascial-tunnit ovat kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuus- ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena on myös rauhoittuminen ja rentoutuminen.

FITBALL

Fitball -tunnilla tehdää lihaskuntoliikkeitä käyttäen apuvälineinä isoja kuntopalloja. Tunti haastaa mukavasti keskivartaloa! Tunti sopii kaikille.

FITBALL DANCE

Pehmeällä kuntopallolla etnisiä tansseja sekä toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Helppoa ja hauskaa harjoittelua, jossa keskivartalon syvät lihakset saavat tehotreeniä.

FIT SPIN

Hikitakuu! Reipastahtinen ja ajoittain kovatempoinen tunti, jolla syke saa nousta lähelle maksimisykettä, liikkuen pääosin kuitenkin vauhtikestävyysalueella (70-85% maksimisykkeestä). Tunnilla käydään läpi perustekniikkaa.

FOAMROLLER

Rauhallinen, kehoa huoltava tunti. Tunnin tarkoitus on liikuttaa ja venyttää fasciaa eli sidekudoskalvoja rullan avulla. Lisää liikkuvuutta ja parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä nopeuttaa palautumista. Sopii kaikille, mutta vaatii kehon kannattelun jaksamista. Tunti päättyy muutaman minuutin rentoutumiseen. Tämä tunti ei sovi ennen muuta treeniä.

FUN SPIN

Hikinen tunti hyvän musiikin tahdissa! Musiikki on valittu pilke silmäkulmassa iskelmästä heviin. Tunnilla poljetaan intervallisesti vauhtikestävyysalueella (70-85% maksimisykkeestä). Tunti on rakennettu siten, että se on mahdollista polkea myös kevyempänä peruskestävyysharjoituksena. Tunnilla käydään läpi perustekniikkaa.

GRIT Cardio®

GRIT on uusin LesMillsin lisensoimista ryhmäliikuntalajeista. GRIT on kokonaisvaltainen kehon muokkaaja ja kuntoharjoitus, joka pistää kalorit palamaan erittäin tehokkaasti. GRIT keskittyy äärimmäisen nopeaan ja tehokkaaseen toimintaan, puolessa tunnissa todella haastat itsesi! GRIT-treenejä on kolmea erilaista, meillä nyt aikataulussa Cardio, joka on kehitetty polttamaan kaloreita sekä tehostamaan urheilullista kyvykkyyttä ja tehokkuutta hyvin nopeasti. Siinä yhdistyy tehokkaat cardio-liikkeet toiminnallisiin ylä- ja alakropan liikkeisiin. Ylivoimainen tehotreeni yleiskunnolle.

HIIT

Kirjainyhdistelmä HIIT tulee sanoista high intensity interval training. Suomeksi se tarkoittaa kovatehoista intervallitreeniä. Alkulämmittelyn jälkeen puristetaan maitohapot lihaksiin ja syke taivaisiin. Tunnilla liikkeet tehdään yhdessä ja erikseen. Tuntia suositellaan jo aikaisemmin liikuntaa harrastaneille.

JUST DANCE

Hauska, vauhdikas tanssitunti, jossa jokaisen oma tyyli on paras tyyli! Tunnilla tanssitaan erilaisia tansseja, kuten hip hoppia, lattareita, rock´n´rollia, discoa jne. Askeleet ovat helppoja ja ne tehdään suoraan kappaleisiin kuten esim. zumbassa. Tunti sopii kaikille.

KAHVAKUULA

Kahvakuulalla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin. Soveltuu niin aloittelijoille kuin jo enemmän kuulailleille.

KEHONHUOLTO

Rauhallinen tunti, jolla tehdään erilaisia selkää huoltavia, kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Tunti sisältää aina myös venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

KEHONPAINOHARJOITTELU

Tehokasta lihaskuntotreeniä oman kehon vastuksella!

KEPPIJUMPPA

Tunnin aluksi lämmitellään kepin kanssa, tehden verryttäviä, avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Sen jälkeen keppiä hyödynnetään koko vartalon lihaskunto-osuudessa mm. liikkeiden ryhdittäjänä ja oikeiden asentojen ylläpitäjänä. Tunnin lopussa keppi avittaa venyttelyosuudessa suurentaen liikeratoja ja toimien tukivälineenä.

KIINTEYTYS

Kiinteytystunnilla tehdään lyhyen lämmittelyn jälkeen tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä oman kehon painolla että välineitä käyttäen. Lopussa lyhyt palauttava venyttely.

LATINOHIPS

Tanssillinen ja hyväntuulinen tunti kaikille lattareista kiinnostuneille. Tunti koostuu lämmittelystä, 2-3 eri tanssin koreografiasta sekä vartalon käytön harjoittelusta ja loppuvenyttelyistä. Tanssimme mm. salsaa, sambaa, bachataa, cha-chata, rumbaa, jiveä, merengueta, reggaetonia ja välillä vähän kizombaa. Tule tunnille pilke silmäkulmassa! Sarjat sopivat sekä vähemmän tanssineille että kokeneemmille.

LAVIS®

LAVIS®-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten rock, jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba.

NISKA-SELKÄ-HARTIA

Tunnilla niin vahvistetaan kuin venytetään niska-hartia-seudun ongelma-aluiden lihaksistoa. Poistaa jännitystiloja sekä rentouttaa!

OLD SCHOOL AEROBIC

Perusaerobic-liikekieltä nostalgianälkään tai retrosta kiinnostuneelle. Askellustunti, jonka aikana kehitellään lyhyt sarja siten, että kaikki ehtivät mukaan juoneen. Tunnin lopussa lyhyt lihaskunto-osio ja palauttavat venyttelyt. Tunti sisältää myös hyppyjä. Ainoat välineet, jonka tarvitset on ehkä hikipanta ja säärystimet…

PERFECT BODY

Lihaskuntopattereiden välissä nostetaan sykettä askeltamalla laudalle. Ei koreografiaa. Liikkeissä käytetään lisävastuksena esim. levytankoa. Yksinkertaisesti tehokas paketti!

PILATES

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Oikean suoritustekniikan ja hengitystekniikan avulla tehdyt liikkeet harjoittavat ennen kaikkea syviä vatsa- ja selkälihaksia, kehittävät koordinaatiota sekä tasapainoa. Pilatesohjaajamme opettavat klassista pilatesta. Tunnit eivät sovi raskaana oleville.

Pilates classic I ja Pilates + rentoutus -tunneilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjan liikkeitä sekä niihin valmistavia liikkeitä rauhalliseen tahtiin, keskitytään löytämään ja hallitsemaan keskivartalon syvät lihakset ja oikeat asennot. Tämä tunti sopii niin aloittelijoille kuin jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille.
Pilates + rentoutus tunnin rentoutusosiossa tunnin lopussa pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa.

Pilates classic II -tunnilla tehdään klassisen pilateksen mattosarjaa ja tahti on reippaampi kuin classic I -tunnilla. Tunti sopii jo jonkin aikaa pilatesta harrastaneille, ei aloittelijoille; keskivartalon tuki pitää jo hallita. Tämä tunti haastaa keskivartalon lihakset, mutta myös venyttää ja huoltaa kehoa!

 

RVP (REISI-VATSA-PAKARA)

Lihaskuntopainotteinen täsmätunti, jossa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tiivistahtinen ja tehokas treeni. Sopii vasta-alkajille ja himotreenaajille.

RVP KEVYT

Tällä tunnilla tehdään ensin lyhyt lämmittely, jossa reidet ja pakarat aktivoidaan, sen jälkeen keskitytään vatsan ja pakaroiden lihaksiin lattiatasolla alkuasentoja vaihdellen ja niveliä säästäen. Tunti sopii kaikille.

SHAPE

Toiminnallinen lihaskuntotunti, joka sopii kaikille. Harjoitetaan lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Liikkeitä tehdään sekä kehon omalla painolla että välineitä hyväksi käyttäen. Tavoitteena toimintakykyinen keho.

SPIN & BODY

Aerobinen treeni ja lihaskunto samassa paketissa! Tunti koostuu reippaasta sisäpyöräilystä (n. 25min.), jonka jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ylävartalolle.

SPORTTITREENI

Patteriharjoitus, jossa jokainen liikepatteri sisältää jalka- keskivartalo- ja ylävartaloliikkeen. Harjoituksen tehoa on helppo säätää vastusten valinnalla. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii erityisen hyvin myös miehille. Monipuolinen kattaus kesäiltaan.

STEP

Tehokas ja sykettä nostava tunti step-laudalle askeltaen. Harjoituksen tehoa voit itse säätää mm. muuttamalla steplaudan korkeutta.

STEP+BODY

Tällä tunnilla askellamme ensin step-laudalla, nostaen sykettä ja kohottaen aerobista kuntoa (ei vaikeita askelsarjoja), sen jälkeen keskitymme lihasvoiman kehittämiseen levytankopainoja hyödyntäen. Välillä vuorottelemme näitä osuuksia, jolloin harjoituksesta tulee intervallityyppinen.

SUPERSQUATS

Nyt kyykätään! Tehokas, reipastempoinen puolituntinen keskittyen reisi- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti sopii kyykyt ja askelkyykyt hallitsevalle, reippaasta menosta pitävälle. Tunti sisältää myös hyppyjä.

SYVÄVENYTTELY

Kevyen, kehoa avaavan alkulämmittelyn jälkeen keskitytään pitkäkestoisiin, 1-3 minuuttia kestäviin venytyksiin, joilla parannetaan liikkuvuutta. Syvävenyttelystä hyödyt eniten erillisenä harjoituskertanaan, eikä se sovi ennen muuta treeniä. Päätämme tunnin muutaman minuutin rentoutukseen. Tunti sopii kaikille.

TABATA

Tabata on japanilaisen valmentajan Izumi Tabatan kehittämä intervallitreeni, jossa liikkeitä suoritetaan maksimaalisella teholla 20 sekuntia, jonka jälkeen levätään 10 sekuntia. Yhtä liikettä tehdään tällä tyylillä neljä minuuttia, eli yhteensä kahdeksan 20 sekunnin settiä. Puolen tunnin aikana teemme lämmittelyn jälkeen neljä neljän minuutin settiä. Tabatan liikkeet ovat koko kehoa kuormittavia yleisliikkeitä. Tabata-harjoittelu vaatii hyvän pohjakunnon, eikä näin ollen sovi aloittelijoille tai heti liikuntatauon jälkeen.

 

YLÄVARTALOTREENI

Ylävartalon lihaksiin keskittyvä 30 minuutin treeni. Harjoittelussa käytetään välineitä ja niiden vastuksia säätämällä jokainen voi tehdä juuri oman vireen mukaisen harjoituksen. Puolituntinen sopii hyvin RVP-tunnin jatkoksi tai ennen fillarin selkään nousemista.

YOGAFLOW

Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. YogaFlow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii niin aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

ZUMBA®

Zumba on kolumbialaisen Pérezin kehittämä kuntotanssimuoto, josta on tullut valtava hitti maailmalla. Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua; tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin.