Ryhmäliikuntatuntien tuntikuvaukset

Huomaathan myös ryhmäliikunta-aikataulumme värikoodit. Jos olet liikuntaa vielä aloitteleva tai jo iäkkäämpi, suosittelemme aloittamaan sinisistä tunneista.

Kysy tuntien valinnassa rohkeasti apua ohjaajiltamme ja tule kokeilemaan!

Bodyattack®

Bodyattack on korkeasykkeinen harjoitus, joka kehitttää niin voimaa kuin kestävyyttäkin. Sykettä pidetään korkealla erilaisin juoksu- ja hyppyharjoituksin ja mukaan mahtuu myös tehokkaat lihaskunto-osuudet.

Bodybalance®

Tunti on kiehtova yhdistelmä liikkeitä, jotka pohjautuvat jooga, pilates ja tai chi –periaatteisiin. Rentouttavan musiikin tahtiin tehtävät liikkeet kehittävät voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä luovat sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Tunti sopii kaikille.

Bodycombat®

Tunti täynnä voimaa ja energiaa! Tunnilla haastat kuvitellut vastustajasi eri kamppailulajien (kuten karaten, taekwondon, capoieran, kung fun ja kickboxingin) tekniikoita hyödyntäen. Eläydy toimintaelokuvien sankariksi!

Bodypump®

BodyPump on musiikin rytmittävä haastava lihaskuntotunti! Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä nopeasti koko kehon lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään tankoa ja levypainoja.

Circuit

Kiertoharjoitus koko keholle. Lihaskunto ja aerobinen treeni samassa paketissa. Painoja säätämällä ja aerobisten osuuksien intensiteettiä säätämällä jokainen voi räätälöidä tunnin päivän vireen mukaiseksi. Sopii miehille ja naisille aloittelijoista aktiiviliikkujiin.

Crosstraining

Crosstraining on tehokas kiertoharjoittelutunti, jossa eri liikkeitä tehdään intervalliharjoittelun tyyppisesti. Harjoituksessa yhdistyy voima, kestävyys, ketteryys ja nopeus. Ohjaaja varmistaa kunkin liikkujan oikean suoritustekniikan ja vaihtaa tarvittaessa sopivampaan liikkeeseen. Tunnilla jokainen saa liikkua itselleen sopivalla tehoalueella.

Coretraining

Tehokas keskivartalotreeni. Kehoa avaavien lämmittelyliikkeiden jälkeen keskitytään vahvistamaan keskivartaloa monipuolisesti.

CXWORX®

Etsitkö itsellesi lyhyttä ja tehokasta treeniä, jossa voit haastaa lihaskestävyytesi ja muokata keskivartaloasi? Cxworx on 30 minuutin tehotreeni, jossa vahvistetaan keskivartalon lihaksia (vatsa, selkä, pakara) käyttäen kuminauhaa apuvälineenä. Tunti sopii kaikille.

FasciaMethod

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja mukaillen. Tunnilla tehdään tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

Fitball

Fitball -tunnilla tehdää lihaskuntoliikkeitä käyttäen apuvälineinä isoja kuntopalloja. Tunti haastaa mukavasti keskivartaloa! Tunti sopii kaikille.

Flowjooga

Flowjooga on dynaamista voimajoogaa, joka kehittää monipuolisesti lihasvoimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa – mielen tyyneyttä ja iloa unohtamatta! Tunti alkaa keskittymisellä ja lempeillä kehoa lämmittävillä liikkeillä, joiden jälkeen tehdään asanasarjoja (asana = asento) vaihtelevien teemojen mukaan. Tunnin loppua kohden vauhti hidastuu ja harjoitus päättyy aina loppurentoutukseen. Tunti sopii aloittelijoista jo kokeneisiin joogaajiin.

Flow tonic

Kehoa virkistävä ja vahvistava, isoilla liikelaajuuksilla tehtävä harjoitus. Liikkeen virtaavuutta tehostetaan pieniä tyynyjä tai palloa apuna käyttäen. Lopuksi 15 min venyttelyt.

Foamroller

Rauhallinen, kehoa huoltava tunti. Tunnin tarkoituksena on liikuttaa ja venyttää fasciaa eli sidekudoskalvoja rullan avulla. Rullaus lisää liikkuvuutta, parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä nopeuttaa palautumista. Sopii kaikille, mutta vaatii kehon kannattelun jaksamista. Tunti päättyy muutaman minuutin rentoutumiseen. Huomioithan että tunti ei sovi ennen muuta treeniä.

GYMSTICK

on yksinkertaista, monipuolista jumppaa koko keholle. Tehdään kehoa avaavia ja vahvistavia liikkeitä.

Ikivihreät

IKIVIHREÄT on senioreille ja muille ikinuorille suunnattu hyvänmielen kuntojumppa ikivihreiden sävelien tahtiin. Tunnilla tehdään kokonaisvaltainen harhoitus: alkulämmittely, tasapaino-osuus, sykkeennosto, lihaskunto ja kehonhuolto-osuus. Tunti soveltuu kaikille eikä pidä sisällään hyppyjä tai vaikeaa koreografiaa

Just Dance

Hauska, vauhdikas tanssitunti, jossa jokaisen oma tyyli on paras tyyli. Tunnilla tanssitaan erilaisia tansseja, kuten hip
hoppia, lattareita, rock`n rollia, discoa jne. Askeleet ovat helppoja ja ne tehdään suoraan kappaleisiin kuten
Kuntotanssissa ja Zumbassa. Tunti sopii kaikille.

Kahvakuula

Kahvakuulalla tehdään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin.

Kahvakuula (kevyt)

Tällä tunnilla harjoitellaan kahvakuulan perusliikkeitä. Kuulan avulla treenataan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tunnin tempo on rauhallinen ja liikekokonaisuudet on suunniteltu sopimaan mahdollisimman monen tasoiselle liikkujalle. Tästä tunnista on hyvä aloittaa kahvakuulan kanssa harjoittelu.

Kehonhuolto

Rauhallinen tunti, jolla tehdään erilaisia selkää huoltavia, kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä. Tunti sisältää aina myös venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

Keppi-pallojumppa

Tällä tunnilla kaksi suosikkilajia: keppijumppa ja fitball sulautuvat yhdeksi kokonaisuudeksi tarjoten kehoa avaavan ja vahvistavan jumppatunnin. Käytämme ison jumppapallon ja tavallisen kepin lisäksi vaihtelevasti myös gymstickejä. Tunti soveltuu kaikille, eikä pidä sisällään haastavaa koreografiaa.

Kuntotanssi

Kuntotanssi on hyvänmielen jumppatunti, jossa tehdään eri tyylisiä helppoja tansseja kotimaisiin ja ulkomaisiin biiseihin. Tanssien väleissä tehdään myös lihaskuntosarjoja. Sopii kaikille tanssiliikunnan ystäville. Myös aloittelijoille.

Latinohips

On iloinen ja vauhdikas tanssillinen tunti. Latinohips®-tunnilla musiikki soi taukoamatta, hiki virtaa ja poskilihakset väsyvät naurusta. Tunnin päätteeksi huomaat osaavasi tanssia 1-2 ihan oikeaa koreografiaa. Koreografioissa on hieman haastetta, mutta kokemattomampikin pääsee nauttimaan tanssin riemusta, sillä samoja koreografioita tanssitaan useampi viikko peräkkäin. Tanssilajeina ovat mm. salsa, cha-cha, Brassi-
tanssit, merengue, jive, bachata ja reggaeton.

Locobody

Koko kehon tehokas lihaskuntotunti erilaisia apuvälineitä sekä oman kehon painoa apuna käyttäen. Ei sisällä haastavaa koreografiaa.

M.A.X.®

M.A.X.® on 30 minuuttinen, sporttinen ja tehokas, step-lautaa hyödyntävä vauhtikestävyysharjoitus. Tunti kehittää voimaa, kestävyyttä, koordinaatiota ja koostuu core-, voima- ja cardio-osuuksista.

Tuntia ei suositella liikuntaa aloitteleville sen intensiivisen luonteen takia. Huippukuntoinen ei kuitenkaan tarvitse olla, tule rohkeasti kokeilemaan. Tunnille tarvitset mukaan oman pyyhkeen laudan suojaksi, sillä patjoja ei tunnilla käytetä. Parhaat jalkineet ovat juoksukengät. Train hard but smart!

Niska-selkä-hartia

Tunnilla niin vahvistetaan kuin venytetään niska-hartia-seudun ongelma-aluiden lihaksistoa. Poistaa jännitystiloja sekä rentouttaa!

Pakara '30

Lihaskestävyyttä vartalon isoimmille lihaksille. Tunti koostuu liikkuvasta lattiaosuudesta (ei askelsarjoja) sekä lihaskuntoliikkeistä, joissa käytetään eri välineitä. Halutessasi voit jättää lattiaosuudessa hypyt pois ja tehdä lihaskuntoliikkeet ilman välineitä, jolloin saat itsellesi kevyemmän harjoituksen. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

PHA (Peripheral Heart Action)

Lihaskuntoharjoitus, joka toteutetaan siten, että verenkiertoelimistö joutuu pumppaamaan verta vuorotellen ylös-alas. Kaksi peräkkäistä liikettä tehdään eri lihasryhmille, esim. hauiskäännön jälkeen kyykky. Liikkeet tehdään pattereina. Tunti sisältää toisinaan hyppyjä, ei askelsarjoja. Vastusten kokoa säätämällä pystyt rakentamaan tästä juuri sinulle sopivan treenin. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä.

Pilates

on kehonhallintamenetelmä, jonka avulla voidaan korjata lihasten epätasapainotiloja, parantaa ryhtiä sekä vahvistaa syviä lihasryhmiä. Perusideana on aktivoida syvät lihasryhmät ja parantaa niiden käyttöä liikkuessa. Lajin on kehittänyt saksalainen Joseph Pilates, ja laji on kehittynyt vuosikymmenten saatossa yhdeksi suosituimmista kehonhuoltomenetelmistä. Tunti sisältää monipuolisen alkulämmittelyn, jonka jälkeen siirrytään vahvistamaan kehon syviä lihasryhmiä eri pilates harjoitteiden avulla. Tuntiharjoitteet sovelletaan ryhmän osallistujien mukaan. Tunti soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita keskittyneestä ja rauhallisesta harjoittelusta.

PILATESFUNC

PILATESFUNC on tehokas ja monipuolinen Funkyfamily-konseptitunti, jonka päätehtävä on keskittyä kehon syviin lihaksiin. Tällä tunnilla todella löydät erityisesti keskivartalosi lihakset. PILATESFUNCISSA pilateksesta tutut liikkeet ja sarjat on suunniteltu musiikkiin. Tunti sisältää monipuolisesti koko kehoa vahvistavia liikkeitä ja samalla kehität myös liikkuvuutta, kehonhallintaa sekä koordinaatiokykyä. Tämä tunti koostuu helpoista liikesarjoista, tehokkaasta treenistä ja hyvästä fiiliksestä.

Piloxing

Piloxing on vauhdikas ja koreografinen fuusiotunti, joka yhdistää nyrkkeilyä, tanssia ja pilatesta uniikilla, hauskalla ja sykettä nostattavalla tyylillä. Valmistaudu hikoilemaan! Tunnin lopussa lyhyt lihaskunto-osuus (vatsa, pakarat). Tunnille suositellaan osallistumaan paljain jaloin, jolloin myös jalkaterän ja nilkan lihakset vahvistuvat. Myös liukuestesukat sopivat tunnille.

Rentoutus

Pysähdytään hetkeen rentouttamaan kehoa ja mieltä vahvistaen stressinhallintaa. Puolituntisen aikana rentoudut rauhallisilla kehon liikkeillä ja asennoilla sekä rauhoitat harjoituksilla hengitystäsi ja sydämen sykettä. Sopii kaikille.

Roller

tunnilla hierotaan, venytellään sekä rentoutetaan lihaksia ja lihaskalvoa rullalla ja ilman.

RPM™

Tämä vauhdikas ja mukaansatempaava sisäpyöräilytunti saa sykkeet ja aineenvaihdunnan liikkeelle. RPM-tunti on Les Mills tuoteperheen
perinteisin sisäpyöräilytunti, joka sopii aloittelijoista konkareihin. Vastusta ja nopeutta säätelemällä teet tunnista sopivan juuri sinulle.
Kesto 30min/45min.

RVP (Reisi-vatsa-pakara)

Lihaskuntopainotteinen täsmätunti, jossa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tiivistahtinen ja tehokas treeni. Sopii vasta-alkajille ja himotreenaajille.

SAMBIC®

on vauhdikasta tanssiliikuntaa, joka hyödyntää monipuolisesti brasilialaisia tansseja: samba- ja afroreggaeta, karnevaalisambaa, axé-tansseja, bossa novaa sekä monia muita perinteisiä ja moderneja tanssilajeja. Sambic-tunti alkaa lempeällä lämmittelyllä, jonka jälkeen harjoitellaan kahta eri tyylilajia edustavaa ja toisiaan täydentävää koreografiaa. Tunnilla pidetään myös pieniä tekniikkavälipaloja ja päätetään aina
palauttaviin loppuliikkeisiin. Helpot ja inspiroivat koreografiat vaihtelevat noin kuukauden välein.

Seasonal Pilates

Seasonal pilates yhdistää länsimaisen pilateksen periaatteet itämaisen filosofian kanssa. Tunneilla tehtävät liikkeet seuraavat vuodenaikojen vaihtelua. Keväällä herätellään kehoa kierroilla ja sivutaivutuksilla ja kesällä keskitytään koordinaatioon, voimaan ja kestävyyteen. Myöhäiskesällä painotus on erityisesti keskustassa ja haastetaan tasapainoa kun taas syksyllä hengityksellä on keskeinen rooli. Talvella keskitytään liikkeen virtaavuuteen. Vuodenaikojen mukaan vaihtuvat painotukset tuovat vaihtelua ja pitävät kehon energisenä ja tasapainossa vuoden ymäri.

ShapeX

Lihaskuntoharjoitus, jossa painottuvat ylävartalon lihakset: selkä, rinta, olkapäät ja käsivarret. Lihaskestävyyttä ja vähän perusvoimaakin yhdistelevä treeni tähtää parempaan ryhtiin ja selkä-hartialinjan hyvinvointiin. Toimii erinomaisesti esimerkiksi PAKARA 30´:n kanssa yhdistettäväksi, mutta myös itsenäisenä harjoituksenaan.

Spinning

Spinning soveltuu myös aloittelijoille. Tunti on monipuolinen ja siinä työskennellään niin satulassa kuin ylhäälläkin. Tunnilla ei kuitenkaan mennä missään vaiheessa maksimialueella. Tunti on haasteellinen mutta jokainen voi määrittää haasteellisuuden oman vastuksen säädöllä.

STEP

Tehokas ja sykettä nostava tunti step-laudalle askeltaen. Harjoituksen tehoa voit itse säätää mm. muuttamalla steplaudan korkeutta.

Step & Body

Tunnilla tehdään ensin sykkeennostoa step-laudalle askeltaen, jonka jälkeen siirrytään lihaskunto-osuuteen. Lopuksi palauttavat venyttelyt.

Syvävenyttely

Kevyen, kehoa avaavan alkulämmittelyn jälkeen tunnilla vuorottelevat liikkuvat -ja pitkät 1-3minuutin mittaiset venytykset, joiden tarkoitus on parantaa kehon liikkuvuutta. Syvävenyttelystä hyödyt eniten erillisenä harjoituskertanaan, mutta voit yhdistää tunnin myös kevyehköön treeniin.

Tabata

Tabata on japanilaisen valmentajan Izumi Tabatan kehittämä intervallitreeni, jossa liikkeitä suoritetaan maksimaalisella teholla 20 sekuntia, jonka jälkeen levätään 10 sekuntia. Yhtä liikettä tehdään tällä tyylillä neljä minuuttia, eli yhteensä kahdeksan 20 sekunnin settiä. Puolen tunnin aikana teemme lämmittelyn jälkeen neljä neljän minuutin settiä. Tabatan liikkeet ovat koko kehoa kuormittavia yleisliikkeitä. Tabata-harjoittelu vaatii hyvän pohjakunnon, eikä näin ollen sovi aloittelijoille tai heti liikuntatauon jälkeen.

LES MILLS TONE™

LES MILLS TONE™ on kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä. TONE on todellinen koko kropan treeni! Askelkyykyt, kyykyt, toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehoasi ja polttavat kaloreita. Liikkeistä on paljon vaihtoehtoja, joten voit valita oman tasosi mukaisia harjoitteita, mikä tekeekin tunnista jokaiselle sopivan aina vasta-alkajasta konkariin.

Tunnin kesto on 45 minuuttia ja sen aikana pääset kehittämään koko kroppaasi, polttamaan kaloreita ja parantamaan kuntoasi.

Tehomuokkaus

on yksinkertainen, mutta tehokas intervallityyppinen tunti, jossa lihaskunto-osuudet ja sykkeenkohotukset vuorottelevat. Tunnilla
käytetään apuna mm. kahvakuulaa, käsipainoja ja steplautaa. Toistoja tehdään aikaa vastaan ja jokainen voi tehdä liikkeet omalla
intensiteetillään. Tästä syystä tunti soveltuu jokaiselle vähän reippaampaa treeniä kaipaavalle.

Tehotreeni

on tehokas paikkaharjoittelutunti, jossa eri liikkeitä tehdään intervalliharjoittelun tyyppisesti. Harjoituksessa yhdistyy voima, kestävyys, ketteryys ja nopeus. Ohjaaja varmistaa kunkin liikkujan oikean suoritustekniikan ja vaihtaa tarvittaessa sopivampaan liikkeeseen. Tunnilla jokainen
saa liikkua itselleen sopivalla tehoalueella.

Totalbody

Todellinen tehotreeni jossa käydään kaikki isot lihasryhmät läpi eri välineitä apuna käyttäen. Tunti toteutetaan patteriharjoituksena, missä jokainen patteri sisältää myös sykettä nostavan liikkeen. Ei koreografioita tai askelsarjoja, vaan yksinkertaista, mutta tehokasta tekemistä

TRX®

TRX® on USA:n merivoimien kehittämä harjoitusmuoto, jossa haastetaan ja harjoitetaan moniuloitteisesti koko kehoa vastushihnojen avulla. Harjoitus lisää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja erityisesti kehonhallintaa. Etuna on iso teho pienessä ajassa. Tunti soveltuu kaikille.

Vatsa '30

Vatsalihaksilla on monta tärkeää tehtävää ja niiden kunto vaikuttaa oleellisesti vartalon ryhtiin ja selän hyvinvointiin. Tunti on vatsalihastreeni suorille, vinoille ja poikittaisille lihaksille. Lisätehoja antamassa käytetään vaihtelevasti välineitä. Tunti ei sisällä loppuvenyttelyä eikä varsinaista alkulämmittelyä.

Venyttely

Venyttelytunti on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat parantaa kehonsa liikkuvuutta. Kireät ja tukkoiset lihakset ja fasciat saavat tällä tunnilla monipuolisia, tämän ajan mukaisia harjoitteita. Tunti koostuu rauhallisesta alkulämmittelystä, jonka jälkeen siirrytään liikkuvuusharjoituksiin ja venytyksiin. Välineinä hyödynnämme esimerkiksi palloja, rullia ja kuminauhoja. Tunti soveltuu kaikille.

Zumba®

Zumba on kolumbialaisen Pérezin kehittämä kuntotanssimuoto, josta on tullut valtava hitti maailmalla. Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua; tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin.